۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

معرفی کتاب



می خوام یه کتاب معرفی کنم.از اون کتاب هایی که خوندن و نخوندنش خیلی با هم فرق می کنند.نمی دونم شاید معرفی این جور کتاب ها کلاس نداشته باشه،اما واقعا کتاب خوبی است.


کتاب «اسرار نماز»آیت الله جوادی آملی.


البته بنا به سبک آقای جوادی کمی ثقیل وسنگین است بنابراین توصیه می کنم اگر احیانا کتاب را تهیه کردید و دیدید این موضوع اعصابتان را خورد می کند،ادامه ندهید یا از خیر آن بخش هایی که احساس می کنید ثقیل است بگذرید.


یادم می آد کلاس پنجم ابتدایی که بودم یه روز گلستان سعدی را دستم گرفتم تا بخونم.بعد از مقداری خوندن هر چی بد وبیراه بود البته توی دلم نثار سعدی بیچاره کردم.با خودم می گفتم آخه این نثر های مسخره چیه که اینقدر ازش تعریف و تمجید می کنند.همین خاطره باعث شد که کل دوران راهنمایی سراغ گلستان نرم.مدت ها بعد یعنی در دوران دبیرستان دوباره با اکراه سری به گلستان زدم.اینبار برایم جالب و لذت بخش بود.وچاره ای نداشتم جز اینکه به خاطره ی گذشته ام دراین مورد بخندم.


حالا خودتون ربط این خاطره رو بامعرفی کتاب و توصیه ی بعد از اون پیدا کنید.


البته یک نوید هم بدم که آقای جوادی در جایی در مقدمه می نویسند که به دلائلی از جمله سر درد شدید (میگرنی که متاسفانه مدت هاست ایشان را اذیت می کند)مطالب را به تفضیل بیان نکرده اند.بنا بر این شرح های مفصل تسنیم گونه را در این کتاب شاهد نیستید.واین هر چند در کل بد است اما از این جهت که کتاب خلاصه است برای من که جذاب است.


راستی شما رو به یک حدیث در مورد نماز دعوت می کنم.رسول الله(ص)می فرماید:«ان الرجلین من امتی یقومان فی الصلاه،ورکوعهما و سجودهما واحد،و ان ما بین صلاتیهما مثل ما بین السما و الارض»

۴ نظر:

  1. سلام دولت کودتاچی تا مدتها پيش دم آز زندانهاي مخفي آمريکا وآنگليس مي زد

    تازه مردم ما بيدار شدند پس آز آنتخابات چقدر زندانهاي مخفي وجود دارد دوست داشتي نظرت را بده مرسي .

    پاسخحذف
  2. سلام خسته نباشید
    من متن های خلاصه شده رو بیشتردوست دارم
    میگم نظر دادن به سایت شما خیلی مشکله نمیشه تغییرش بدین =blogfa
    ممنون از پیامتون مرسی
    موفق باشی

    پاسخحذف
  3. واقها کتاب خوبییست.

    پاسخحذف
  4. بودن در نت به من اموخت که شناسه ی هر فردی را در سرچ می شود یافت در نتیجه من از خیلی قبل شاید یک ماه پیش وبلاگ شما را داشتم ومی خواندم ولی خب اولا جدیدا زیاد نظر نمی دهم دوما گفتم شاید شما نخواهید .
    امام خمینی در کنار مناجات شعبانیه از یک دعای دیگر هم یاد می کند وان هم دعای کمیل است یادش بخیر یکی از بچه های نت که خودش را سرباز روح الله می دانست و واقعا هم بود به من یکسال پیش تابستان این را همراه با ایه ی شجره اصلها ثابت وفرعها فی السما گفت.
    نظرتان راجب کتاب کافه پیانو چه بود ؟خوشتان امد یا نیامد؟؟ کتاب که می خوانید لااقل این چیزها را هم بگویید .

    پاسخحذف